Behandlinger og Priser

Behandlingerne udføres f.eks. ved:

Ryg- og lændeproblemer, bækkenløsning, skulder/nakke, piskesmæld, hypermobilitet, hovedpine, musearm, tennis/golf abbue, sportsskader f. eks. knæ, fod/anle.

Columnaterapi (rygterapi)

Som professionel autoriseret Columnaterapeut (rygterapeut) kan mange sygdomme og ryg lidelser undersøges og behandles med muskel og ledmobiliseringsteknikker. Dette er blide behandlingsformer, som er skånsomme for kroppen. Dog kan det være nødvendigt at lave manipulationer for at få størst effekt af behandlingen. I rygterapi fokuseres der på, at kroppen er en helhed, og derfor bliver behandlet ud fra dette helhedssynspunkt. Smerter i nakken kan derfor være opstået efter en længerevarende fejlstilling i f.eks. fod, bækken, brystkasse eller kæbe. Ved at behandle både årsag og symptomer vil det have større effekt og have en længerevarende virkning.

Idrætsskadeterapi

Når en idrætsskade er opstået, laves en grundig undersøgelse indeholdende bl.a. analyse og inspektion for at kunne vurdere, om skaden kan behandles eller skal sendes videre til røntgen eller scanning for bekræftelse af f.eks. brud. Vigtige oplysninger som hvornår skaden er opstået, er skaden blevet behandlet med is, hvordan opstod skaden og smertesymptomer besvares i den grundige undersøgelse.

Der laves bevægelsestest og specifikke test for det skadede område. Ud fra resultaterne af testene stilles en diagnose og en behandling kan sættes i gang. Behandlingen kan bestå af flere forskellige behandlingsformer samt et genoptræningsprogram, som skal følges for at få udøveren hurtigst mulig tilbage til sin aktivitet igen. Behandlingen afsluttes, når udøveren kan lave sin aktivitet uden smerter og med fuld bevægelighed.

Z-Health terapi

• Genoptræner dit nervesystem
  • Mindsker smerter
  • Optimerer koordinationen af led og bevægelser